دسته‌بندی نشده

بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

اگه میخوایید وزن خودتون رو کنترل کنید این امکان وجود داره که از طرف برخی افراد نوشیدن قهوه به شما پیشنهاد بشه. نظرات مختلفی اعم از موافق و مخالف در تاثیر قهوه بر لاغری وجود داره. واقعیت اینه که کافئین ممکنه که به شما کمک کنه کمی لاغر بشید یا حتی از افزایش وزنتون هم جلوگیری کنید. اما نمی‌ تونه به شما کمک کنه وزن قابل توجهی رو کم کنید و یا وزن خودتون رو حفظ کنید. با این وجود، با نوشیدن مقدار معقولی قهوه و ترکیب اون با یک رژیم غذایی سالم، می‌تونید تا حدودی وزن کم کنید. بنابراین به طور کلی میشه گفت که قهوه در روند کاهش وزن تاثیر داره اما به شرطی که در بهترین زمان مصرف قهوه برای چربی سوزی مصرف بشه. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله از کاهش وزن با قهوه صحبت کنیم و بهترین زمان مصرف قهوه برای چربی سوزی رو مشخص کنیم. پس اگر شما هم تصمیم دارید که از قهوه به عنوان یک مکمل برای کاهش وزن استفاده کنید باید هنگام خرید قهوه اینترنتی دقت بیشتری به خرج بدید.

بهترین زمان مصرف قهوه برای لاغری

قهوه یه نوشیدنی اسیدی هستش که قبل از نوشیدن اون حتماً معده شما باید پر باشه و با معده خالی این نوشیدنی رو میل نکنید، چون موجب ایجاد رفلکس معده میشه و احتمال اینکه در طولانی مدت دچار بیماری های معده مثل زخم معده بشید خیلی زیاده، خوردن مقداری آب بعد از نوشیدن قهوه میتونه اثر اسیدی اون رو تا حدودی کاهش بده. باید توجه کنید که خوردن قهوه ناشتا برای لاغری به هیچ عنوان بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری، نمی باشد.

بنابراین میشه گفت بهترین موقع مصرف قهوه برای چربی سوزی بین ساعات 10 صبح تا 2 بعد از ظهر هستش. البته نوشیدن قهوه ساعت 5 بعد از ظهر و با معده خالی هم در کاهش وزن میتونه اثر زیادی داشته باشه. از این جهت فرقی بین بهترین زمان مصرف قهوه اسپرسو و سایر قهوه ها هم نمی باشد. شما سعی کنید در طول روز حدود 4 فنجون قهوه برای کاهش وزن بنوشید. فکر میکنم تا حالا پاسخ مناسبی به این سوال که برای چربی سوزی چه موقع قهوه بخوریم و قهوه چه زمانی چربی سوز است، داده باشیم.

بهترین زمان قهوه خوردن برای چربی سوزی شکم و پهلو

اگه تمایل دارید بهترین زمان خوردن قهوه برای چربی سوزی شکم و پهلو رو پیدا کنید و همچنین بیشترین فواید کاهش وزن در اثر نوشیدن قهوه رو بدست بیارید؛ فواصلی که در طول روز قهوه مینوشید رو طولانی کنید. این کار علاوه بر اینکه میتونه به شما انگیزه بیشتری بده، میتونه ولع شما برای مصرف مواد غذایی رو کاهش بده. در نتیجه زمان مشخصی برای این کار وجود نداره و راهکار اینه که شما دفعات مصرفتون رو بیشتر کنید و در کنارش حتماً ورزش هم بکنید تا به نتیجه برسید. البته باید تا اونجا که ممکنه به حد مجاز روزانه ی خودتون پایبند باشید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید 3 فنجون قهوه رو در روز بنوشید، با خوردن قهوه بعد از صبحانه شروع کنید و فنجون دوم قهوه تون رو به بعد از غذا یا همان یک وعده ناهار موکول کنید. فنجون بعدی رو می‌تونید اواسط بعد از ظهر میل کنید.

فواید قهوه برای لاغری و کاهش وزن

قهوه علاوه بر خاصیت چربی سوزی، موجب کاهش اشتها شده و در نتیجه باعث کم شدن میزان کالری مصرفی در طول روز می شود. خوردن منظم قهوه باعث افزایش متابولیسم بدن به اندازه قابل توجه و در نتیجه، تسریع چربی سوزی می ‌شود.

در نتیجه یکی از مزایای استفاده از قهوه برای لاغری، توانایی قهوه در سرکوب اشتهاست. قهوه میتونه هوس شما رو تا یک وعده غذایی کم کنه.

عوارض مصرف قهوه برای لاغری چیست؟

از اونجایی که قهوه محرک است و حرکات روده را افزایش می دهد، برای افرادی که بیماری گوارشی و حتی سندروم روده تحریک پذیر دارند باید با احتیاط مصرف شود تا عملکرد گوارش آنها را مختل نکند و کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار ندهد.

خواص قهوه اسپرسو برای لاغری

در ابتدا باید بگیم که قهوه اسپرسو هم یکی از بهترین انتخاب ها برای لاغری است و یکی از ویژگیهای منحصر به فرد اسپرسو کالری بسیار پایین این نوع قهوه است. از این رو خاصیت چربی سوزی قهوه اسپرسو اون رو به یکی از بهترین انواع قهوه برای لاغری تبدیل کرده. البته باید توجه داشته باشید که هنگام مصرف قهوه اسپرسو برای لاغری نباید از شکر و … استفاده کنید. مصرف قهوه اسپرسو تنها محدود به کالری کم اون نیست بلکه مصرف اون قبل از ورزش باعث کمتر خسته شدن شما میشود. مصرف قهوه همچنین دردهای عضلانی را نیز کاهش میدهد. همه ی خواص قهوه اسپرسو برای لاغری باعث میشود که شما در حالی که بتونید به مدت طولانی ورزش کنید، خستگی کمتری رو هم تجربه کنید و به این ترتیب کمک شایانی به لاغری بیشتر شما میکنه. خرید قهوه اسپرسو هم یه گزینه مناسب برای کسایی هستش که قصد دارن یه قهوه مناسب برای لاغری تهیه کنن.

روش خوردن قهوه برای لاغری

طرز استفاده قهوه برای لاغری و چربی سوزی هم خیلی مهم است. بنابراین اگر برای شما هم سوال است که با قهوه چگونه لاغر شویم، باید بگوییم که برای گرفتن نتیجه از فواید قهوه برای کاهش وزن حداکثر بیش از چهار فنجان (8 اونس) قهوه در روز ننوشید که حدوداً میشه معادل 400 میلی گرم کافئین. نوشیدن 4 فنجون قهوه در روز به احساس بیداری بیشتر و متابولیسم چربی بهتر کمک میکنه. به این ترتیب میشود فهمید که روزی چند بار می توان قهوه خورد، و شما می توانید این چهار فنجان را در طول روز تقسیم کنید.

بهترین نوع قهوه برای لاغری  

در پاسخ به اینکه کدام قهوه برای چربی سوزی خوب است باید گفت که، خوردن یک قهوه پرکافئین مثل قهوه ربوستا به خصوص از نوع سوپر کافئین و همینطور در مواردی قهوه سبز بهترین انواع قهوه برای چربی سوزی و لاغری هستند. البته درصد کافئین قهوه به عوامل مختلفی مانند نوع قهوه (روبوستا یا عربیکا)، درجه رست قهوه و سایر عوامل بستگی دارد.

خوردن قهوه بعد از غذا برای لاغری

خوردن قهوه بعد از غذا برای برخی افراد ممکنه مفید باشه و حتی در کنار ورزش اصولی برای لاغری هم استفاده بشه. ولی خوردن قهوه بعد از غذا برای لاغری برای همه ی افراد توصیه نمیشه. گرچه در این مورد اختلاف نظر وجود داره ولی برخی افراد صاحب نظر در زمینه ی سلامت و تغذیه معتقدن که مصرف قهوه پس از غذا می تونه به کاهش وزن کمک کنه، و این موضوع هم به این دلیله که روند افزایشی گلوکز و کلسترول که از عوامل اصلی چاقی و افزایش وزن هستند، با مصرف قهوه متوقف میشه. اما مشکل اونجاست که جذب آهن و کلسیم بدن با مصرف کردن قهوه دچار مشکل میشه، پس برای افرادی که دچار مشکل کم خونی یا پوکی استخوان (مانند خانم های جوان و بزرگسالان ) هستند بهتره قهوه رو کمتر مصرف کنن یا حداقل با یک فاصله ی زمانی معقول و حداقل 1 الی 2 ساعت بعد از غذا قهوه بنوشند.

زمان نوشیدن قهوه برای کاهش وزن بعد از غذا موضوع قابل توجهی است. اگر شما به دنبال کاهش وزن هستین مصرف کردن قهوه بعد از وعده غذایی می تونه منجر به عدم جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی بشه؛ پس، باید قهوه خود رو حداقل یه ساعت بعد از غذا بنوشین.

بدیهیه مصرف قهوه برای سایر افرادی که مشکل کمبود کلسیم یا حتی مشکل متابولیکی در جذب کلسیم دارند توصیه نمیشه و حداقل باید با احتیاط خیلی زیاد مصرف بشه.

بیشتر بخوانید :

فواید قهوه برای پوست و مو

چند توصیه برای لاغری با قهوه

  • بعد از قهوه آب بخورید

گرچه قهوه می‌ تونه به عنوان ادرارآور عمل کنه، اما اگر همراه آب میل بشه باعث کمبود آب بدن نمیشه. توجه کنید که سرو آب همراه قهوه و نوشیدن قهوه و آب با هم در طول روز به شما کمک می‌ کنه تا بیشتر سیر بمونید و کمتر برای خوردن غذا وسوسه بشید.

  • قهوه رو با شکر مصرف نکنید

قهوه و مشتقات اون می‌ تونه کالری اضافی یا چربی و قند اضافی غیر ضروری داشته باشه که می‌ تونه درافزایش وزن نقش به سزایی داشته باشه. علاوه بر این، اگه چیزی مانند شکر رو به قهوه خود اضافه کنید، کالری قهوه شما رو افزایش میده و هر چقدر هم بهترین زمان مصرف قهوه برای چربی سوزی را انتخاب کنید، موجب چاقی میشه.

  • ورزش کردن بعد از خوردن قهوه

خوردن قهوه قبل از ورزش همراه با تمرین به بدن کمک میکنه تا کالری و چربی بیشتری بسوزونید. حدود 200 میلی گرم کافئین از قهوه بنوشید تا با تمرین به نتایج مطلوب برسید. ترکیب فعالیت بدنی با انتخاب مناسبترین زمان برای مصرف قهوه در بدنسازی همراه یه رژیم غذایی سالم می‌ تونه به شما در کاهش وزن معقول، کمک کنه.

  • انتخاب رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی مناسب همراه با مصرف قهوه و ورزش اصولی در کنار هم نتیجه ی بهتری برای شما به ارمغان میاره.

  • استراحت به مقدار کافی داشته باشید

عدم استراحت کافی میتونه باعث افزایش وزن شما بشه، چون بدن شما استرس بیشتری رو متحمل میشه. به طور معمول (البته استثنا هم وجود داره)کمتر از هفت ساعت خواب در هر شب میتونه فواید دیگری که عادت‌ های سالم شما برای بدن داره رو از بین ببره یا حداقل کاهش بده.



آیا قهوه گانودرما باعث لاغری می شود؟  

قهوه گانودرما اشتها را کاهش می دهد و باعث ایجاد حس سیری در فرد می شود . همچنین در این قهوه جنسینگ هم وجود دارد که خود سوخت و ساز بدن را بالا می برد. به همین دلیل می توان گفت قهوه گانودرما هم تاثیر مثبت در لاغری و کاهش وزن دارد.

قهوه چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند؟

قهوه، علاوه بر چربی سوزی، موجب می شود که اشتهای شما کم شود و در نتیجه سبب کاهش میزان کالری مصرفی در طول روز خواهد شد.

آیا قهوه برای لاغری مفید است؟

قهوه با افزایش متابولیسم بدن می تواند برای لاغر شدن فرد مفید باشد. البته باید توجه کنید که مصرف قهوه برای لاغری نباید منجر به زیاده روی در این زمینه شود.

آیا خوردن قهوه باعث چربی سوزی میشود؟

مطابق تحقیقات مفید بودن قهوه برای چربی سوزی با نوشیدن منظم قهوه، منجر به افزایش یافتن متابولیسم بدن و در نهایت افزایش چربی سوزی بدن می شود.

آیا قهوه ترک باعث لاغری میشود؟

تجربه ی افرادی که از قهوه ترک در کنار رژیم لاغری استفاده کرده اند نشان می دهد که قهوه ترک برای لاغر شدن تاثیر قابل توجهی داشته است. همچنین مصرف قهوه ترک از تجمع بافت چربی در کبد هم جلوگیری می کند.

آیا قهوه چاق کننده است؟

مصرف قهوه به تنهایی موجب چاقی و افزایش وزن نمی شود. ولی اگر با موادی که کالری زیادی دارد، مانند شیر، خامه، شکر یا … مصرف شود می تواند چاق کننده باشد.

3 دیدگاه در “بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری

  1. سعید اناری گفت:

    تا وقتی ورزش نکنیم یا حداقل رژیم غذایی اصولی نداشته باشیم قهوه به تنهایی نمیتونه برای ما معجزه کنه. دیدم که میگم.

    1. بله جناب اناری اگر میخواییم از قهوه برای لاغری یا به عنوان یک مکمل برای لاغری استفاده کنیم حتما باید همراه با رژیم غذایی اصولی و ورزش باشه.

  2. امید دلدار گفت:

    من خودم وقت و بی وقت قهوه میخورم ولی نمیدونم بهترین وقت قهوه خوردن چه زمانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *