دسته‌بندی نشده

درست کردن قهوه با کپسول قهوه + کپسول قهوه چیست؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

اگر بخواهیم به اختصار توضیح دهیم که کپسول قهوه چیست باید گفت که کپسول قهوه یک محفظه‌ است برای اینکه قهوه را به صورت تکی سرو کنیم. در واقع درست کردن قهوه با کپسول قهوه برای تهیه یک فنجان قهوه بدون اینکه نیاز به اندازه گیری و تمپ کردن و… باشد مورد استفاده قرار میگیرد.

کپسول قهوه چیست؟

ممکن است شما هیچ تصوری از شکل و شمایل ظاهر کپسول قهوه نداشته باشید. پس بهتر است به شما بگوییم که آنها مانند چای کیسه ای بوده ولی داخل کیسه های کاغذی به صورت آسیاب شده هستند. این کیسه ها در آب داغ غوطه ور می شوند و یک فنجان قهوه داغ را به شما تحویل می دهند. قهوه ی آسیاب شده ای که داخل این کیسه ها قرار دارد، می تواند به صورت ترکیبی از قهوه آسیاب شده و قهوه فوری باشد. پس اگر شما هنگام خرید قهوه آسیاب شده نمی خواهید قهوه آسیاب شده بخرید می توانید کپسول قهوه را مد نظر داشته باشد که صد البته باید دستگاه مخصوص درست کردن قهوه کپسولی را در خانه داشته باشید، در غیر این صورت کارشناسان ما در فروشگاه قهوه آرت کافی انتخاب قهوه تازه رست شده و تازه آسیاب شده را به شما پیشنهاد می کنند.

داخل کپسول قهوه پودر قهوه تازه رس آسیاب شده قرار دارد. کپسول‌ قهوه رایحه زیادی دارد و کیفیت مناسبی را در زمان تهیه به ما می دهد. توجه کنید که تا زمانی بدنه کپسول آسیب ندیده است، تازگی قهوه حفظ شده و این به دلیل ساختار خاص کپسول‌ است.

یکی از معروف ‌ترین شرکت‌ های تولید کننده کپسول قهوه شرکت نسپرسو است که به تولید کپسول قهوه می پردازد. دیگر شرکت ها هم از جمله دولچه گوستو، ایلی، لاوازا و حتی چند برند ایرانی هم کپسول های قهوه تولید می کنند.

برای انتخاب کپسول قهوه مناسب باید به چند نکته مثل غلظت، درجه رست قهوه، تلخی، ترشی یا اسیدیته قهوه، طعم قهوه، عطر و … توجه کنید.

توجه کنید کپسول‌ های قهوه دارای تاریخ انقضاء هم هستند که روی بسته بندی آن درج می ‌شود.

اجزای تشکیل دهنده کپسول قهوه چیست؟

کپسول قهوه از قسمت های زیر تشکیل شده :

کپسول قهوه یک درپوش از جنس آلومینیوم دارد

بدنه اصلی کپسول قهوه که پودر قهوه درون آن قرار دارد (از جنس آلومینیوم یا پلاستیک می باشد)

فیلتر بالایی (این مورد در برخی کپسول ها وجود ندارد)

فیلتر زیرین

چند نوع کپسول قهوه وجود دارد؟

مطابق دسته بندی شرکت نسپرسو 7 نوع کپسول قهوه داریم :

کسپول‌ غلیظ : برای تهیه قهوه غلیظ و تلخ استفاده می شود.

کپسول‌ اسپرسو: این مورد برای تهیه اسپرسو ساده مناسب می باشد.

کپسول‌ لانگو : یک قهوه تلخ و غلیط که کافئین بالایی هم دارد را به ما می دهد.

کپسول‌ بدون کافئین : معمولاً طعم تلخی دارد و بدون کافئین.

کپسول‌های وریشن : این قهوه دارای طعم های مختلفی است (معمولاً قهوه موجود در این کپسول‌ از با کیفیت ترین و بهترین انواع قهوه مانند عربیکا است که دارای طعم ‌ها و عطرهای متنوعی است، مانند رایحه کاراملی، البته برخی اوقات هم از طعم شکلاتی استفاده می ‌شود).

کپسول‌ خالص : قهوه استفاده شده در این کپسول از جاهای خاص تهیه می‌ شود.

کپسول قهوه چیست؟ + درست کردن قهوه با کپسول قهوه

طرز استفاده از کپسول قهوه با دستگاه

هر کپسول قهوه حدوداً پنج تا هفت گرم پودر قهوه درون خود دارد. برای استفاده از کپسول قهوه باید هر نوعی از کپسول‌ را فقط با دستگاه ‌های مخصوص آن برند تهیه کرد. شما باید کپسول را در جایگاهی که برای آنها تعبیه شده است، قرا داده و سپس با فشار دادن یک دکمه در مدت زمان کوتاهی یک فنجان قهوه خوب تحویل بگیرید.

برای این کار، کافی است زمانی که آب به دمای مناسب خود می رسد، اهرم دستگاه را فشار دهید. در نتیجه این فرایند کپسول توسط اهرم سوراخ شده و آب وارد آن می ‌شود. در پایه نگهدارنده این کپسول‌ ها یک سری مربع وجود دارد که موجب می شود فویل کپسول شکسته شود و قهوه عصاره گیری شده از طریق سوراخ‌ ها خارج می ‌شود و از طریق نازل دستگاه به درون فنجان می ‌ریزد.

طرز استفاده از کپسول بدون دستگاه

روش استفاده از کپسول قهوه بدون دستگاه به این شکل می باشد :

ابتدا با یک چاقو یا چیزی شبیه با آن بالای کپسول را بشکنید.

درب کپسول را برداششته و سپس قهوه داخلش را در آب بریزید.

آب گرمتان را روی قهوه ریخته و سپس به خوبی هم بزنید تا کل قهوه در آب حل بشود.

فنجان خود را به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه در ماکروویو قرار دهید.

استفاده از کپسول قهوه چه مزیتی دارد؟

استفاده از کپسول قهوه مزایای مختلفی مانند موارد زیر دارد :

1- راحت کردن فرایند درست کردن اسپرسو با کپسول قهوه

برای اینکه بتوانید با استفاده از این کپسول‌ها قهوه اسپرسو تهیه کنید باید دستگاه‌ های مخصوصی داشته باشید که به آنها اصطلاحاً دستگاه‌ های قهوه ساز کپسولی گفته می ‌شود.

به این صورت که کپسول‌ داخل این دستگاه ‌قرار گرفته و بعد این دستگاه با عبور آب جوش از میان قهوه ای که داخل کپسول قرار دارد، می‌ تواند در زمان خیلی کوتاهی اسپرسوی مورد نظر را تهیه کند. با این روش شما نیازی به تمپ کردن و آسیاب کردن قهوه ندارید.

شاید برای شما هم مهم باشد :

قهوه و اسپرسو چه فرقی دارند؟ + 4 فرق اسپرسو و قهوه

2- کوتاه کردن زمان درست کردن قهوه با کپسول قهوه

با وسیله کپسول‌ قهوه زمان آماده سازی اسپرسو به حدود ۲ تا ۳ دقیقه کاهش می یابد. برای آسیاب کردن و تهیه قهوه لازم نیست زمان جداگانه ای صرف کنید. بنابراین مهم نیست شما مهارت لازم برای تهیه قهوه را داشته باشید.

3- ماندگاری بالاتر قهوه کپسولی

کپسول‌ های قهوه نسبت به قهوه های سنتی و آسیاب شده ماندگاری بالاتری دارند. این کپسول‌ها تا زمان باز شدن بسته بندی، طعم و عطر خود را حفظ می ‌کنند. کپسول قهوه تا زمانی که باز نشده باشد حدوداً ۱۸ ماه (کم و بیش) از همه چیز محافظت می ‌کند. به همین دلیل است که کپسول‌های قهوه تازه می‌ مانند. بسته بندی این نوع قهوه از تماس با اکسیژن و رطوبت جلوگیری می ‌کند.

4- نیاز نداشتن به دانش کافی برای درست کردن قهوه با استفاده از کپسول

روش‌های سنتی تهیه اسپرسو زمان ‌بر هستند. قهوه داخل کپسول‌ از قبل آسیاب شده، اندازه گیری شده و برای استخراج هم آماده است. پس کپسول قهوه شما را از تخصص و دانش لازم برای استفاده از دستگاه قهوه ساز به کلی بی نیاز میکند.

5- جلوگیری از هدر رفتن قهوه

این کپسول‌ ها از هدر رفتن قهوه در فرآیند تولید هم جلوگیری می‌ کنند. پس اگر شما در زمینه تولید قهوه تجربه کافی ندارید، ممکن است این تجربه را داشته باشید که مقدار قهوه لازم برای تهیه نوشیدنی خود را ندانید یا حتی در هنگام تولید قهوه مقداری از آن را هدر بدهید. اما کپسول‌ ها حاوی مقدار مشخص و لازم برای تولید یک یا دو فنجان قهوه هستند، که شما را از محاسبه مقدار قهوه و هدر رفت آن بی نیاز می کنند.

سخن آخر

کپسول ‌های قهوه برای موقعیت های مختلف مانند کافه‌، رستوران‌ و حتی زمانی که در حال برگزاری مهمانی هستید، کاربردی هستند. تهیه قهوه با کپسول آسان است و حتی بچه‌ ها هم می ‌توانند یک فنجان قهوه برای خود درست کنند. ولی نکته مهم این است که قهوه ای که از کپسول بدست میاید به پای قهوه مرسوم و همیشگی نمی ‌رسد. قهوه اسپرسو مرسوم  با دستگاه اسپرسوساز تهیه شده و نیاز به مهارت خاصی دارد و در نتیجه، شما قهوه ‌ای را تحویل می ‌گیرد که کیفیت بالایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *