دسته‌بندی نشده

فواید قهوه برای پوست و مو

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

خواص قهوه برای مو و فواید قهوه برای پوست همیشه محل بحث متخصص های پوست و مو بوده، از این باید ببینیم در نهایت ما چطور میتونیم از قهوه برای بهبود سلامت پوست و موی خودمون بهره ببریم. میدونید که قهوه سرشاره از آنتی اکسیدان و محرک های طبیعی هستش که میتونه در صورت استفاده ی درست و بجا برای بدن بسیار مفید باشن.

همچنین شما ممکنه برای افزایش انرژی و متابولیسم روزانه بدنتون یه فنجون قهوه رو در ابتدای روز حتمن بنوشید. در حالی که قهوه به طور معمول به عنوان یه نوشیدنی استفاده میشه، در سالیان اخیر به عنوان یه درمان موازی برای پوست هم جا باز کرده. این هم به لطف آنتی اکسیدان های موجود در قهوه است که میتونه برای آسیب های پوستی تا حدودی اثرگذار باشه.

با در نظر گرفتن اینکه یه فنجون قهوه میتونه مقداری آنتی اکسیدان به بدن برسونه، خواص ظاهری قهوه بیشتر به صورت موضعی پدیدار میشه. این کار میتونه شامل تهیه اسکراب، ماسک قهوه یا خمیر از تفاله‌های قهوه تازه و قرار دادن مستقیم اونها روی پوست باشه. برای تهیه ماسک قهوه شما میتونید بعد ازخرید قهوه اینترنتی و دم کردن قهوه از تفاله قهوه به این منظور استفاده کنید.

خواص قهوه برای پوست

وقتی حرف از فواید قهوه برای پوست به میون میاد ممکنه برای خیلی از افراد باورپذیر نباشه اما واقعیت اینه که خواص قهوه واسه پوست اگر با روشهای درست و ثابت شده مورد استفاده قرار بگیره میتونه هم به صورت خوردن قهوه و هم استفاده از تفاله قهوه اثر قابل توجهی روی پوست و به خصوص پوست صورت شما داشته باشه. در زیر مهمترین خواص معجزه آسای قهوه برای پوست رو برای شما آوردیم :

  • قهوه برای لایه برداری پوست

اگه شما دنبال یه لایه بردار خوب می گردید، ممکنه تفاله قهوه درمان مناسبی برای شما باشه. صمن اینکه تفاله قهوه با اضافه شدن به آب حل نمیشه. همین موجب میشه که تفاله ها به عنوان عنصر اصلی در اسکراب های لایه بردار عملکرد مناسبی داشته باشن.

شما میتونید به سادگی با اضافه کردن شکر قهوه ای و اسانس مورد علاقه خود، اسکراب خودتون رو تهیه کرده تا پوست خود رو لایه برداری کنید و از مزایای قهوه بهره مند بشید. همچنین ماسک های صورتی که از قهوه تهیه میشن در این شرایط میتونن عالی باشن. خاصیت از بین بردن پوست های  مرده و تغذیه آسان پوست از مزایای ماسک صورت قهوه است.

  • کاربرد قهوه برای رفع آکنه

میدونید آکنه زمانی اتفاق میفته که سلول‌های مرده ی پوست، کثیفی و روغن با هم ترکیب بشه تا منافذ پوست شما رو ببنده. توجه کنید که آکنه میتونه عفونی بشه وهمین موجب التهاب و سایر مشکلات جدی روی پوست میشه. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در قهوه، اون رو به اسکراب یا ماسک صورت مناسب برای آکنه به منظور تمیز کردن کامل منافذ پوست تبدیل می ‌کنه. قهوه حتی میتونه به کاهش قرمزی ناشی از این عارضه کمک کنه.

  • کاهش سلولیت پوست با قهوه

هیچ کسی طرفدار سلولیت نیست. قهوه یه کمک کننده ی عالی برای خلاص شدن بدن شما از شر این رسوبات چربی ناخواسته هست. کافئین موجود در قهوه به بهبود جریان خون کمک میکنه و زمانی که به عنوان اسکراب در نواحی مستعد سلولیت استفاده بشه، میتونه رسوبات چربی رو کاهش داده و پوست رو هم سفت تر نشون بده.

  • خواص ضدالتهابی بر پوست

به دلیل وجود ملانوئیدین و کلروژنیک اسید ، قهوه خاصیت ضد التهابی برای پوست هم دارد .

  • محافظت در برابر آفتاب از خواص قهوه برای پوست صورت

آنتی اکسیدان ها به پوست کمک می کنن که با علائم پیری ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت طولانی، مبارزه کنه. همونطور که گفته شد قهوه سرشار از این آنتی اکسیدان ها است. اگه شما هم می ‌خوایید پیری پوستتون رو کاهش بدید یا با اشعه‌های خطرناک خورشید مبارزه کنین، میتونید برای بهره مندی از فواید خوردن قهوه برای پوست صورت، مصرف قهوه رو در برنامه ی روزانه ی خودتون جا بدید یا اون رو روی پوست خود بمالید، سپس مدتی صبر کنید و اجازه بدید تا آنتی‌اکسیدان‌ها روی پوست شما اثر کنن.

  • فواید ضد پیری قهوه

استفاده از قهوه روی پوست ممکنه به کاهش یافتن لکه‌های خورشیدی، قرمزی و خطوط ریز روی پوست منجر بشه.

  • قهوه برای سرطان پوست

قهوه یک منبع سرشار از ویتامین B3 (نیاسین) هستش که در پیشگیری کردن از سرطان های پوست می تونه تاثیر قابل توجهی داشته باشه .

  • کاهش پف دور چشم با قهوه

چیزی که مسلم و قطعیه اینه که قهوه به طور طبیعی جریان خون رو افزایش میده و موجب گشاد شدن رگ های خونی میشه. نتیجه طبیعی این فرایند سفت شدن طبیعی پوست هست. شما میتونید با تهیه خمیری از تفاله قهوه و قهوه ی دم کرده، اون رو زیر چشم ( نزدیک چشم نباشه) بمالید تا به کاهش پف چشم خودتون کمک کنین. معولاً افرادی که قهوه اسپرسو رو با موکاپات یا دستگاه اسپرسو ساز درست میکنن از تفاله قهوه به منظور بهره مندی خاصیت قهوه برای پوست استفاده میکنن.

مضرات قهوه برای پوست

زمانی که از ضرر قهوه برای پوست حرف می زنیم باید توجه کنید که مصرف بی اندازه قهوه، میتونه موجب ایجاد چروک روی صورت، پیری زودرس پوست، اختلال درعملکرد هورمونها، خارش پوست و ایجاد حلقه‌های سیاه دور چشم بشه. پس باید اعتدال رو در مصرف قهوه رعایت کنید تا عوارض زیر رو تجربه نکنید.

1- خشک کردن پوست

یکی ازعوارض قهوه بر پوست صورت خشک کردن پوست صورت هستش که برای رفع این معضل، بعد از استفاده از پودر قهوه به عنوان ماسک باید از یه آبرسان یا مرطوب کننده‌ خوب برای پوستتون استفاده کنین.

2- ایجاد آلرژی

این امکان هستش که پوست شما نسبت به استفاده موضعی از پودر قهوه، واکنش حساسیتی نشون بده.

3- تغییر هورمونها

4- پیری زودرس

5- ایجاد چروک روی صورت

خواص قهوه برای مو

مصرف قهوه به صورت نوشیدنی، غیر مستقیم روی مو تاثیر داره و فواید قهوه برای مو بیشتر با استفاده موضعی می باشد و زمانی که میگیم قهوه برای مو خوب است منظورمان همین است. چونکه برای ملموس شدن و گرفتن نتیجه قطعی از خواص قهوه برامو باید در روز بیش از 30 فنجون قهوه بخوریم و این خیلی خیلی بیشتر از مقدار استاندارد روزانه یعنی معادل 4 تا 5 فنجون یا 300 میلی ‌گرم است.

تقویت مو با قهوه

قهوه خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی داره و همین خاصیت به تقویت فولیکول ‌های مو کمک میکنه. آنتی اکسیدان از موها در برابر رادیکال های آزاد محافظت میکنه و موجب میشه موها قویتر بشن.

خواص قهوه برای رشد مو

وقتی صحبت از خاصیت قهوه برای مو میشه، به این نتیجه میرسیم که کافئین موجود در قهوه با گشاد کردن رگ های خونی زیر پوست و تحریک فولکول های مو سبب میشه که موها رشد بیشتری داشته باشن.

خواص قهوه برای ریزش مو

کاهش ریزش موها بوسیله آنتی اکسیدانهای موجود در قهوه امکان پذیره. این آنتی اکسیدان ها با تحریک و تقویت فولیکول های مو، با ریزش مو مبارزه می کنن و موهای شما رو ضخیم تر و قوی تر میکنن تا منجر به ریزش موی شما نشه.

خواص ریختن قهوه در شامپو

بعضی کارشناس ها بر این باور هستن که استفاده از عصاره ی قهوه در شامپو میتونه تاثیر حجم دهندگی داشته باشه و موجب میشه مو پرپشت تر به نظر بیاد. همینطور میتونه موجب براق شدن موی سر هم بشه.

البته فواید قهوه برای مو از هر فردی به فرد دیگر می تونه متفاوت باشه و این خواص برای همه افراد قطعی نیست. همینطور در صورت داشتن هرگونه حساسیت یا مشکل پوستی، بهتره که قبل از استفاده از متخصص پوست و مو کمک بگیرید.

خواص قهوه سبز برای مو

خوردن قهوه سبز به بهبود جریان خون کمک میکنه و اکسیژن ‌رسانی به مو رو هم افزایش میده. اسیدهای چرب، اسید لینولئیک و اسید اولئیک موجود در قهوه سبز موجب رطوبت، نرمی و لطافت مو میشه.

مضرات قهوه برای مو

ضرر قهوه برای مو به طور معمول میتونه شامل موارد زیر باشه.

  • ریزش مو و کم آبی

از اونجایی که قهوه حاوی کافئین هستش و کافئین هم ادرار آوره، در نتیجه مصرف زیاد قهوه میتونه منجر به کم آبی بدن بشه و روی فولیکول های مو تاثیر بذاره و موجب ضعیف شدن موها و در نهایت ریزش اونها بشه. پس اگر شما هم قهوه زیاد مصرف می کنید همیشه باید مراقب باشد که بدنتون دچار کم آبی نشه.

  • اختلال خواب

مصرف زیاد قهوه که حاوی کافئین هستش میتونه توانایی بدن رو برای تولید ملاتونین (هورمونی تنظیم کننده خواب) تضعیف کنه و در نتیجه این میتونه فرد رو دچار کم خوابی کنه. کم خوابی منجر به زیاد شدن هورمون کورتیزول (هورمون استرس) میشه و درنتیجه استرس زیادی برای فرد به ارمغان میاره که میتونه موجب ریزش موی فرد بشه.

نتیجه

طوری که در بالا ذکر کردیم قهوه برای سلامتی و زیبایی ما میتونه مفید باشه. شما میتونید هر بار که از قهوه استفاده میکنید با استفاده ی درست از تفاله ی قهوه موجب ایجاد لطافت پوست خودتون بشید یا حتی پوست مرده پاهای خودتون رو از بین ببرید. در پایان ما پیشنهاد میکنیم که خرید قهوه اسپرسو یکی از بهترین راه ها برای تهیه قهوه هستش که ما در آرت کافی امکان خرید انواع قهوه رو به صورت اینترنتی برای شما فراهم کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *