دسته‌بندی نشده

مصرف عسل در کنار قهوه و چای

کاربرد عسل در کنار قهوه چیست؟ | آرت کافی
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

مصرف عسل در کنار قهوه :

استفاده کردن از عسل در کنار قهوه و چای برای اینکه عسل یکی از مهمترین و شاید بشه گفت اصلی ترین شیرین کننده ارگانیک و طبیعی برای شیرین کردن مواد غذایی محسوب میشه که تاثیر منفی روی معده ما نداره، امروزه با استقبال خیلی زیادی همراه شده.

میدونید که شکر به عنوان یکی از پرکاربردترین شیرین کننده ها در دنیا استفاده میشه. اگه شما هم به قهوه شیرین علاقه دارید، استفاده از عسل بجای شکر میتونه گزینه سالم تری برای شما باشه.

مصرف عسل در کنار قهوه میتونه یکی از بهترین نوشیدنی ها برای افرادی باشه که دوست دارن روز خودشون رو با یه فنجون قهوه تازه شروع بکنن.

با این وجود برخی افراد ممکنه در مصرف قهوه به مرور دچار مشکلات معده مث سوزش بشن، اما خبر خوش اینه که اضافه کردن عسل در کنار قهوه با توجه به اینکه که قهوه اسیدی هستش و هضم شکر هم به عنوان شیرین کننده در قهوه برای بدن سخته، میتونه به بهبود دردهای معده کمک کنه، بنابراین هضم سریع قندهای عسل به این معنیه که احتمال اینکه بعنوان چربی ذخیره بشه کمتره. اگه شما هم با مصرف قهوه دچار سوزش و اسید معده میشید هنگام خرید قهوه آنلاین باید دقت بیشتری بکنید و قهوه ای رو انتخاب کنید که اسید کمتری داشته باشه. رست قهوه هم بر کیفیت و هم بر میزان اسدیته قهوه و هم بر میزان اسید قهوه میتونه تاثیر شایانی داشته باشه.

خیلی از مواد غذایی که ما مصرف میکنیم خاصیت ضد درد دارند و در صورت شناسایی اونها میشه درد‌هایی مث سردرد روتسکین داد.یکی از مسکن‌هایی که به طور طبیعی در مواد غذایی وجود داره، کافئین هستش.

اضافه کردن عسل به قهوه به علت تجزیه مواد غذایی در کنار آنزیم هایی که در بدن ما وجود داره میتونه کمک کننده باشه. به نظر می رسه ترکیب کردن عسل و قهوه هم برای افرادی که تحت تاثیر آلرژی سالانه و یا حتی آسم خفیف قرار دارن میتونه مفید باشه.

استفاده کردن عسل در کنار قهوه برای لاغری و کاهش وزن هم میتونه کمک کننده باشه، چونکه به شما احساس گرسنگی مضاعف نمیده، تحقیقات نشون داده که مصرف مخلوطی از عسل و قهوه در تسکین سرفه هم میتونه اثر مفید داشته باشه.

استفاده کردن از عسل در کنار قهوه و چای

شکرهم برای ایجاد یه طعم شیرین در چای یا قهوه میتونه مناسب باشه، و به همین دلیله که بخاطر مضرات بسیار بالایی که در مصرف شکر هم اومده، همچنان جزو محبوبترین طعم دهنده ها به شمار میاد.

اما عسل یه شیرین کننده و طعم دهنده بی نظیره که میتونه جایگزین بسیار مناسب و خوبی برای شکر باشه، که اضافه کردن عسل به قهوه و چای شما مییتونه موجب ایجاد طعم دلپذیر در نوشیدنی شما بشه.

فواید عسل در کنار قهوه و چای

بکار بردن عسل در کنار قهوه و چای دارای فواید بسیار زیادی نسبت به شکر هستش که سعی می کنیم اینجا چندتا از اونها رو برای شما ذکر کنیم :

  • چون که عسل طبیعی دارای قندهای ساده هستش نسبت به شکر که دارای قندهای به هم پیوسته می باشد دارای هضم آسونتر و تولید انرژی پایدارتریه و در نتیجه موجب عدم رسوب و ذخیره قند به عنوان چربی در بدن هم میشه. عسل دارای گلوکز و فروکتوز جدا شده است، یعنی به راحتی بعنوان منبع انرژی در بدن استفاده میشود. عسل طبیعی، بیشتر شامل قندهای ساده (گلوکز و فروکتوز) هستش که میتونه انرژی پایداری رو برای بدن ما تامین کنه. هضم کردن گلوکز و فروکتوز به هم پیوسته در شکر، به زمان زمان بیشتری نسبت به عسل نیاز داره، چون قبل از اینکه بتونه مورد استفاده قراربگیره پیوندهای مولکولی اونها باید شکسته بشه. گلوکز هم به راحتی سوزونده میشه و انرژی قابل استفاده ای به ما میده، این درحالیه که فروکتوز میتونه ذخیره بشه و یه منبع انرژی برای مدت طولانی باشه.
  • میزان شیرینی عسل نسبت به شکر بیشتر هست که این موجب میشه که میزان کمتری از عسل  نسبت به شکر برای شیرین کردن قهوه یا چای استفاده بشه.
  • مواد معدنی که توی عسل موجوده مث کلسیم منیزم، آهن و… به مقدار بیشتری در عسل وجود داره.
  • عسل ویتامین های اصلی مورد نیاز بدن مث  B1، B2، B3، B6،C   رو در خودش داره.
  • بخاطر وجود داشتن شاخص گلیسمی پایین تر نسبت به شکر، عسل برای قند خون خیلی مفیده که برای افرادی که دیابت دارن نسبت به شکر برای استفاده خیلی معقول تر و مناسب تره، هر چند که برای افرادی که دیابت دارن استفاده از عسل هم ممنوعیت داره.
  • فراوری بسیار کمتر عسل نسبت به شکر باعث شده این محصول دارای سلامت بسیار بالاتری نسبت به شکر باشد.

البته اینا فقط تعدادی از فوایدی هستش که استفاده ازعسل نسبت به شکر در قهوه میتونه داشته باشه که فکر میکنم دلایل محکم و قانع کننده ای برای جایگزین کردن عسل به جای شکر در قهوه باشن. ممکنه شما از اون دست آدم هایی باشید که به دلیل راحتی کار و قابل حمل بودن موکاپات یا موکا رو برای درست کردن قهوه ترجیح بدید، در این صورت خرید قهوه برای موکاپات میتونه یه انتخاب عالی برای شما باشه که یه پودر قهوه با کیفیت رو به صورت اینترنتی از آرت کافی تهیه کنید.

کاربرد عسل در کنار قهوه چیست؟ | آرت کافی

عسل های مناسب برای استفاده کردن در قهوه و چای

شاید بشه گفت که یکی از مهمترین عوامل استفاده نکردن از عسل در قهوه و چای توسط بعضی افراد طعم متفاوتی هستش که عسل به قهوه و چای میده که ممکنه خیلی از افراد این طعم رو دوست نداشته باشن.

ولی شاید بشه گفت که مهمترین دلیل این موضوع استفاده نکردن از عسل مناسب و با کیفیت و همگام با ذائقه شما باشه که اینجا تعدادی از مناسب ترین عسل ها رو برای استفاده در قهوه و چای معرفی میکنیم.

  • عسل بهاره : یه عسل با شیرینی بالا که از درختان میوه و مرکبات تهیه میشه
  • عسل بسوود : عسلی با بوی قوی که رنگ زرد روشن داره
  • عسل یونجه : عسل خیلی سبک با رایحه ای ملایم
  • عسل گندم سیاه : یک عسل با رنگ زرد تیره که متمایل به قهوه ای هستش
  • عسل شبدر : شباهت با عسل یونجه داره و دارای طعم ملایم هستش

در نهایت نتیجه میگیریم که به دلایل متعددی از جمله دلایل زیر باید به جای شکر عسل رو در کنار قهوه به نوشیدنی قهوه تون اضافه کنید :

  • مواد مغذی بیشتر عسل
    • خاصیت ضد میکروبی عسل
    • عسل سرشار از آنتی اکسیدانه
    • خاصیت ضد التهاب بودن عسل
    • تسکین آلرژی با عسل
    • هضم آسان عسل نسبت به شکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *