دسته‌بندی نشده

قهوه دارچینی چه خاصیتی دارد؟ + روش تهیه

قهوه دارچینی چه خاصیتی دارد؟ + روش تهیه قهوه دارچینی | آرت کافی
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

دارچین معمولاً در فصل های پاییز و زمستون طرفدارای زیادیداره, ممکنه براتون جالب باشه که بدونید خاصیت و نحوه استفاده از دارچین برای تهیه این نوع قهوه چقدر فوق العاده است.

دارچین یه ادویه است که با شنیدن اسم اون چوب های نازک قهوه ای رنگ خاصش به ذهنمون میاد که به دلیل عطر و طعم دلنشینش و همچنین طبع گرمش، در ترکیب بسیاری از دمنوش ها، چای و قهوه اضافه میشه. همونطوری که چای دارچینی بین ما ایرانی ها بسیار طرفدار داره، احتمالاً شنیدید که قهوه دارچینی هم جذاب و جزو سالم ترین انواع دم کرده ی قهوه است که طعم فوق العاده ای داره و برای شما بسیار جذابه. پس اگر میخوایید یه قهوه با این طعم درست کنید برای خرید قهوه آنلاین میتونید از آرت کافی اقدام کنید.

خواص بی نظیر قهوه دارچینی :

اول از هر چیزی باید بدونیم که چرا دارچین رو به قهوه خودمون اضافه می کنیم؟ برای این کار دلایل زیادی وجود داره که چندتا از مهمترینهاشون رو در زیر ذکر میکینم :

وجود قند طبیعی در قهوه دارچینی

این ماده طعم طبیعی و شیرینی داره، پس اضافه کردن اون به دم کرده باعث میشه قهوه شما بدون نیاز به اضافه کردن قند یا شیرین کننده های مصنوعی شیرین بشه، که موجب میشه یه انتخاب بسیار خوب برای کسانی باشه که مشکل دیابت دارن و قند خودشون رو کنترل می کنن.

مطابق تحقیقات انجام شده ثابت شده که دارچین میتونه به تنظیم قند خون کمک زیادی بکنه که خبر فوق العاده برای افراد دیابتی و یا هر کس دیگه ای هستش که با هیپوگلیسمی یا همان افت قند خون مشکل داره.

دارچین برای پاکسازی سینوس ها

شما اگه سرماخوردگی دارید یا با آلرژی دست و پنجه نرم می کنین، ریختن دارچین داخل فنجون قهوه میتونه به شما کمک کنه تا مث یه ماده گرم کننده عمل کنه.

میدونید که نوشیدنی های گرم گلو شما رو آروم میکنه، که این معجون رو میشه یکی از لذیذترین نوشیدنی های گرم دونست.

قهوه دارچینی چه خاصیتی دارد؟ + روش تهیه قهوه دارچینی | آرت کافی

انرژی زا بودن قهوه دارچینی

در هر حال قهوه میتونه موجب افزایش انرژی و سرحال شدن شما بشه، چون دارچین به بدن شما کمک میکنه تا قند خون رو کنترل کنه و بدن شما در فرایند ذخیره سازی انرژی عملکرد بهتری داشته باشه و با این کار اشتها رو کاهش میده، بنابراین و در واقع پودر این ماده ولع شیرینی رو برآورده می کنه و اشتها رو هم سرکوب می کنه، پس این یه نکته عالی برای کسایی هستش که سعی در کاهش وزن و لاغری با قهوه دارن و این ترکیب موجب فاصله انداختن بین وعده های غذا میشه.

به علاوه دارچین منبع خوبی از مواد مغذی مث فیبر، کلسیم، منگنز، آهن و ویتامین K هستش. دارچین خاصیت آنتی اکسیدانی داره که به بدن کمک می کنه که با اثرات منفی خوردن غذاهای چرب مقابله کنه.

مطابق یه تحقیق دیگه این ماده موجب تقویت مغز و محافظت در برابر مشکلات قلبی میشه، در واقع اضافه کردن این ماده و تهیه کردن یه فنجون قهوه دارچینی مث یه تقویت کننده برای روح و روان شما عمل میکنه.

بیشتر بخوانید :

بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری

روش تهیه کردن قهوه دارچینی :

شما می تونید چوب دارچین رو داخل قهوه بریزین یا فقط یه قاشق غذاخوری از پودر رو داخل اون بریزید و دم کنید، اما اگه دنبال یه راه عالی برای تهیه این ترکیب هستید باید ابتدا اون رو با چوب دارچین (اگر هم خواستید مقداری شکر) داخل قهوه ساز بریزین و بعد زیرش رو روشن کنید و به مدت حدود 10 دقیقه در حالت گرم نگه دارین و از ترکیب بدست اومده کیف کنین.

اگه بخوایید می تونید مقداری خامه (البته کم چرب باشه) رو با دارچین مخلوط کنید و این مورد رو به نوشیدنیتون اضافه کنین و اگه خواستید به جای شکر هم می تونید از شربت افرا استفاده کنین و برای تزیین هم مقداری از اون پودر رو روی قهوه خودتون بریزین.

اگه میخوایید قهوه ی خودتون رو به صورت اسپرسو با موکاپات یا اسپرسوساز درست کنید برای اینکه قهوه دارچینی درست کنین باید بعد از دم آوری اسپرسو حالا چه با موکاپات یا موکا باشه یا اسپرسوساز، پودر دارچین رو به اون اضافه کنید و بعد هم بزنید.

باید یادتون باشه که دارچین خودش جزو شیرین کننده های طبیعی به حساب میاد و یکی از گزینه های مناسب برای جایگزین کردن شکرهستش.

روش تهیه کردن شیر قهوه دارچینی :

در صورتی که شما جزو اون دسته از افرادی هستین که قهوه خودتون رو با شیر میخورید باید بگیم که روش درست کردن شیر قهوه دارچینی هم برای شما میتونه یه انتخاب بسیار خوشمزه و پرخاصیت باشه.

برای انجام دادن اینکار اول یه قاشق غذاخوری پودر قهوه مناسب برای قهوه فرانسه رو داخل فرنچ پرس بریزید و بعدش هم یه لیوان آب جوش به اون اضافه کنید و اهرم فرنچ پرس رو بدید پایین تا قهوه فرانسه شما شروع به دم کشیدن بکنه.

الان به اندازه ی یه لیوان شیر رو داخل شیرجوش یا یه ظرف بریزید و به اندازه یه قاشق چای خوری پودر دارچین رو هم به اون اضافه کنین و حالا کمی روی حرارت بزاریدش و اون رو هم بزنید تا ترکیب شیر گرم و دارچین برای شما آماده بشه.

توی مرحله آخر قهوه فرانسه ی شما که حدوداً بعد از 4 دقیقه دم کشیده رو به ترکیب شیر اضافه کنین و از نوشیدن این معجون کلی کیف کنین. شما همینطور میتونید مقداری از این پودر رو هم روی قهوه خودتون به صورت تزیینی بریزین تا شکل زیبایی هم  به نوشیدنی شما بده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *