دسته‌بندی نشده

ترکیب لیمو و قهوه برای لاغری

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]

لیمو و قهوه برای لاغری

ترکیب قهوه با لیمو ممکنه در ابتدا برای شما جذابیتی نداشته باشد و حتی دید بدی نسبت به این ترکیب خارق العاده و خوشمزه داشته باشید و شاید از خودتون بپرسین که ترکیب قهوه با لیمو آخه!! ولی باید توجه کنید که آیس کافی لیمویی یکی از محبوبترین نوشیدنی های با ترکیب قهوه در جهان بین قهوه بازها به حساب میاد که دوس دارای قهوه به طور خاص در فصل های گرم  سال خیلی از اون استفاده میکنن. اگه شما هم میخوایید همچین ترکیب خفنی رو توی خونه درست کنید، اول از هرچیز باید برای خرید قهوه اینترنتی اقدام کنید و بعد برای لیمو تازه تا بتونید با خیال راحت و توی خونه یه معجون عالی رو ترتیب بدید.

اما اگر تا الان این نوشیدنی خوشمزه رو تست نکردید توصیه ما اینه  که برای یه بار هم که شده اونو تست کنین، اومدیم و دوست داشتید اونوقت به جون ما دعا میکنید.

چطور قهوه ی لیمویی درست کنیم؟

مواد مورد نیاز برای تهیه ی آیس کافی لیمویی :

  • اول یه فنجون قهوه لازم داریم
  • دوم حدوداً به به اندازه یک قاشق چایخوری آب لیمو نیاز هست
  • سوم یه فنجان یخ یا چهار تکه کوچک  یخ احتیاج داریم
  • و درنهایت عسل یا شکر به عنوان شیرین کننده ی معجون که این مورد اختیاری هستش

طریقه ی ترکیب لیمو و قهوه خیلی سخت نیست و شما کافیه فقط چند تا مرحله ی ساده رو رعایت کنین. اول شما نیاز دارین قهوه ی خود رو دم کنین که برای دم کردن این نوشیدنی بهترین روش استفاده از موکاپات یا موکا (همون اسپرسوساز روگازی) و یا اسپرسوساز برقی می باشد که ما توی آموزش های قبلی روش درست کردن قهوه با اونها رو آموزش دادیم.

بعد از اینکه قهوه رو آماده کردین اجازه بدین تا سرد بشه. باید توجه کنید که  کاهش دما باید تا جایی باشه که دمای قهوه تون با محیط برابر بشه، چون بیشتر از اون موجب میشه طعم اصلی قهوه ی شما دستخوش تغییر بشه.

مرحله ی بعدی اینه که یخ ها رو داخل یه لیوان شیشه ای بلند بریزین و بعد قهوه رو به اون اضافه کنین. و بعدش آب لیموی تازه تون رو بگیرین و اون رو با عسل یا حتی شکر ترکیب بکنین و به قهوه خودتون اضافه کنید.

آخرش هم می تونید با چند تا اسلایس لیمو نوشیدنی خودتون رو تزیین کنین و از نوشیدنی خودتون کیف کنین.

ترکیب لیمو و قهوه برای لاغری | آرت کافی

آیا ترکیب لیمو و قهوه موجب کاهش وزن و لاغری میشه؟

میدونید که قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی افراد در جامعه ی امروزی هستش که افراد و به خصوص ورزشکارها و برنامه نویس ها ترجیح میدن برای شروع کردن یه صبح کاری و یا برای شروع فعالیت ورزشی خودشون اول از هر کاری حداقل یک کاپ قهوه اسپرسو یا قهوه ترکیبی میل کنن. خرید قهوه اسپرسو هم یکی از انتخاب های شما برای فراهم کردن قهوه لازم برای درست کردن این ترکیب دل انگیزه.

به طور معمول جذب قهوه در حدود یک ربع پس از نوشیدن شروع میشه و میتونه تا یک ساعت بعد از نوشیدن اون هم ادامه داشته باشه.

از این رو توصیه می‌شه که قبل از انجام دادن یه فعالیت ورزشی یک ربع تا بیست دقیقه قبل از شروع فعالیت ورزشی مورد نظر قهوه بنوشین.

لیمو هم یکی دیگه از مرکبات پرخاصیت و مملو از انواع آنتی اکسیدان و ویتامین ها به خصوص ویتامین c هستش کع برای بدن بسیار مفید می باشد.

طب پزشکی امروز و همینطور طب سنتی هم به این نتیجه رسیدن که ترکیب قهوه با لیمو می‌تونه یه معجون مناسب و خفن برای چربی سوزی باشه.

مقاله پیشنهادی :

فرق اسپرسو سینگل و دبل چیست؟

به منظور فهم درست از این موضوع باید ترکیب قهوه و لیمو رو به صورت دونه به دونه بررسی کنیم :

اول قهوه : به طور بدیهی قهوه یکی از اصلی ترین منابع کافئین طبیعی به حساب میاد و کاربرد قهوه برای لاغری طبق بررسی ها و تحقیقات انجام شده مشخص شده که کافئین ارتباط مستقیمی با چربی سوزی و در نتیجه کاهش وزن افراد داره.

اضافه بر ارتباطی که بین کافئین با چربی سوزی وجود داره، قهوه هم به خاطر کالری بسیار پایینی که نسبت به سایر نوشیدنی ها داره، یه گزینه سالم و مناسب برای کمک به لاغری در افراد هستش.

دوم لیمو ترش : تقریباً همه ی ما میدونیم که آب لیمو دربردارنده ی مواد مغذی مانند ویتامین C و آنتی اکسیدان هستش، که همین بر روی سوخت و ساز بدن و کاهش وزن تاثیر فراوانی داره. از طرف دیگه کالری موجود در یک لیموی کامل تقریبا 7 کالری است که مقدار ناچیزی است.

مطابق تحقیقاتی که انجام شده خوردن آب لیمو موجب میشه که میزان جذب کالری از غذاها کمتر بشه. همینطور با خوردن آب لیمو بدن شما در حالت هیدراته ی مطلوب باقی میمونه، که نتیجه اون تجزیه شدن چربی، کاهش یافتن متابولیسم و چربی سوزی در بدن خواهد بود.

نتیجه گیری : پس به طور قطع ترکیب کردن دو ماده ی غذایی به نام لیمو و قهوه میتونه خود به تنهایی برای کاهش وزن و چربی سوزی شما مناسب باشه البته در کنار رژیم غذایی مناسب و کم کالری.

ولی یه نکته قابل توجه اینکه لازم هستش در مورد این این نوشیدنی بدونید اینه که نه قهوه و نه لیمو هیچکدوم به تنهایی نمیتونن باعث لاغری شما شه و فقط به عنوان کمک کننده هایی هستن که می تونن در کنار ورزش کردن اصولی و صحیح و رژیم درست و خوردن قهوه قبل از ورزش موجب کاهش وزن شما بشن.

بیشتر ببینید :

15 خاصیت قهوه اسپرسو که شاید ندانید؟

تاثیر ترکیب قهوه و لیمو برای لاغری

همونطور که می دونید قهوه یه نوشیدنی سرشار از کافئین هستش و کافئین هم موجب افزایش سوخت و ساز بدن میشه. تازه شما میتونید بعد از درست کردن قهوه از تفاله قهوه هم برای درست کردن ماسک قهوه استفاده کنید.

وقتی که شما یه کاپ قهوه مصرف می کنین در واقع فرایند سوزوندن کالری بدن خودتون رو افزایش میدید. به همین دلیل هم ورزشکارا ترجیح میدن که قبل از انجام تمرینهای ورزشیشون قهوه مصرف کنن.

لیمو هم یکی از مرکباته که خواص زیادی داره و به دلیل وجود آنتی اکسیدان های فراوان باعث افزایش کالری سوزی در بدن شما میشه.

علاوه بر وجود آنتی اکسیدان ها، لیمو مملو از ویتامین های بسیار مفید برای بدنه که وجود اونها سبب افزایش متابولیسم سلولی میشه.

یکی از ترکیبات فوق العاده که برای چربی سوزی بدن بسیار مفید عمل میکنه ترکیب قهوه و لیمو برای لاغریه.

ترتیب عمل کردن این ترکیب طوریه که موجب افزایش کالری سوزی بدن شما در حالت ثابت میشه.

به خصوص هم اگه شما پس از خوردن این ترکیب عالی اقدام به انجام دادن فعالیت‌ های ورزشی کنید میزان کالری‌ سوزی بدن شما به مراتب چند برابر میشه و سبب سوخت و ساز بیشتر در بدن شما هم میشه.

بهتر اینه که بعد از مصرف کردن ترکیب قهوه و لیمو برای لاغری غذاهای پرکالری مصرف نکنین و سعی کنین ورزش های هوازی بیشتری هم انجام بدید. البته شما میتونید به رویه ی مرسوم خوردن چیرهای دیگه همراه قهوه مث دسر شکلاتی یا کیک های مخصوص هم یه سرکی بکشید شاید خوشتون اومد البته شاید کنار این معجون خیلی خوشایند نباشه ولی اگه یه قهوه اسپرسو درست کنید میتونید از اونها رو کنارش سرو کنید.

ترتیب عمل کردن این ترکیب طوریه که موجب میشه با افزایش سوخت و ساز بدن شما بافت چربی ها بشکنه و منجر به تجزیه این چربی ها میشه.

نکته دیگه اینکه بهتره هنگام مصرف این ترکیب حدود ۲ ساعت هیچ خوراکی دیگه ای رو مصرف نکنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *