دسته‌بندی نشده

روش تهیه لاته نارگیل در خانه

روش تهیه لاته نارگیل در خانه | آرت کافی
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

تهیه لاته نارگیل در خانه

میشه لاته نارگیل رو یکی از بهترین گزینه ها برای تهیه لاته دونست. نارگیل از جهت طعم و مزه بسیار گزینه جذابیه، به همین جهت نه تنها این نوشیدنی رو به صورت گرم سرو می کنن بلکه یه روش وجود داره که اون رو به صورت سرد هم نوشید که در اصطلاح به اون آیس لته نارگیل گفته میشه.

به طور کلی برای تهیه لاته نارگیل شما میتونید اول اسپرسو یا قهوه فوری خودتون رو آماده کنید، بعد یک الی دو قاشق از شربت نارگیل رو به قهوه اضافه کرده و بعد از جوشوندن شیر پرچرب اون رو به ترکیب قهوه و شربت نارگیل اضافه کنید. اگرهم قصد خرید قهوه آنلاین دارید می تونید قهوه مناسب خودتون رو برای قهوه اسپرسو از آرت کافی سفارش بدید.

توی این مقاله از آرت کافی سعی میکنیم روش تهیه لاته نارگیل در خانه رو به طور مفصل برای شما آموزش بدیم.

لاته نارگیل چیست؟

لاته نارگیل یه نوشیدنی آمریکاییه که محبوبیت خیلی زیادی داره. این نوشیدنی روش تهیه تقریباً آسونی داره و همونطور که از نام اون مشخصه یه لاته قهوه ای هستش که از نارگیل برای طعم دهی به اون استفاده میشه.

کافه لاته یا لته یه نوشیدنی بر پایه اسپرسو هستش که با شیر و فوم شیر ترکیب میشه.

نوشیدنی های قهوه بسیار زیادی وجود داره که درصد قابل توجهی از اون از ترکیب با شیر بدست میاد، حالا تغییر در مقادیر شیر و سایر ترکیبات موجب میشه که نوشیدنی های مختلفی رو باهاش درست کرد.

لاته نارگیل هم از این قائله مستثنی نیست؛ یه نوشیدنی بر پایه قهوه است و با شیر و شیرنارگیل ترکیب میشه و مث دیگر ترکیباتی که دارای طعم و مزه نارگیل هستن (عصاره نارگیل، پودر نارگیل و…) میتونه یه گزینه جذاب باشه.

پس برای درست کردن لاته نارگیل توی خونه شما کار سختی ندارید، فقط لازمه که به نسبت ها و مراحل انجام انجام کار دقت بشه که نوشیدنی شما با کیفیت خوبی از کار دربیاد.

وسایل و مواد اولیه برای تهیه لاته نارگیل در خانه :

  • 1 یا 2 شات اسپرسو (یا یه قهوه دم شده ی قوی)
  •  حدود 150 میلی لیتر شیر (بسته به ذائقه شما می تواند کمی زیاد و یا کم شود)
  • شکر نارگیل
  • سیروپ نارگیل یه پیمانه کوچیک
  • استفاده از پودر نارگیل (برای تزیین)
  • ظرف شیشه ای درب دار
  • همزن دستی
  • ماهی تابه
 روش تهیه لاته نارگیل در خانه | آرت کافی

مراحل درست کردن لته نارگیلی :

1. تهیه کردن شربت نارگیل

قبل از اینکه بخواییم روش تهیه لاته نارگیل رو شروع کنیم لازمه بدونید که شما برای تهیه این لته نیاز به سیروپ یا شربت قهوه دارید. شما به دو روش می توانید عمل کنید، یا سیروپ رو به طور آماده خریداری کنید یا اینکه خودتون سیروپ و شربت نارگیل رو آماده کنید که برای اینکار مراحل زیر رو طی می کنید :

اول به اندازه یک چهارم پیمانه شیر نارگیل رو به همراه شکر نارگیل داخل یه ماهی تابه بریزید و خوب هم بزنید، بعد به اندازه یک چهارم پیمانه به ترکیب خودتون آب نارگیل رو اضافه کنید و شعله گاز رو روی متوسط بذارین و شروع کنید به هم زدن تا مخلوط شما شروع به حباب دادن بکنه، حالا شربت نارگیل شما آماده است.

شما معمولاً شربت نارگیل رو یه بار درست می کنید و اون رو داخل یه ظرف شیشه ای درب دار میریزید و درون یخچال نگهداری می کنید و هر موقع که خواستید از اون برای درست کردن لاته نارگیل که در ادامه یاد می گیرید استفاده می کنید.

2. روش تهیه کردن لاته نارگیل

اما بعد از تهیه شربت نارگیل شما کار آسونی دارید و کافیه که مراحل زیرا رو انجام بدید :

  • ابتدا اسپرسو یا قهوه ی فوری خودتون رو آماده کنید
  • بعد به اندازه 1 الی 2 قاشق غذا خوری از شربت یا سیروپ نارگیل به قهوه خودتون اضافه کنین
  • سپس شیر پرچرب رو بجوشونید و به ترکیب قهوه و شربت اضافه کنید
  • میتونید برای طعم دادن و تزیین روی نوشیدنی خودتون مقداری شکر و پودر نارگیل اضافه کنید

چند نکته مهم هنگام تهیه لته نارگیل :

اول : به منظور تهیه اسپرسو اگر دستگاه اسپرسوساز برقی توی خونه دارید کارتون بسیار ساده است و به راحتی می تونید یک اسپرسو دبل یا سینگل برای تهیه این لاته آماده کنید. اما اگر اسپرسوساز برقی ندارید می تونید از قهوه های فوری که با آب جوش آماده میشن استفاده کنید و یا اینکه قهوه خودتون را با موکاپات (موکا) یا کمکس آماده کنید.

دوم : بهترین گزینه برای خرید شیر، شیر پرچرب هست که میتونه فوم خوبی به شما بده. اما اگه اسپرسوساز برقی دارید برای جوشوندن و فوم گیری از اون کار آسونتری دارید. ولی در صورتی که اسپرسوساز ندارید می تونید شیر رو درون یه ظرف بریزید و بر روی یه حرارت متوسط بذارید و به سرعت و پیوسته هم بزنید تا فوم بگیرد ما قبلا تهیه کف شیر با فرنچ پرس رو برای شما توضیح دادیم.

سوم : شما می تونید شیر رو به شکل حرفه ای با قهوه ترکیب کنید تا یه شکل زیبا روی اون بوجود بیاد (لاته آرت). شکر نارگیل رو هم روی نوشیدنی و فوم شیر خود بپاشید و بعد پودر نارگیل رو در صورت امکان  یه کم سرخ کنین تا برشته بشه برای اینکه زیبایی کار شما رو بیشتر کنه. حالا لاته نارگیل شما آماده شده و میتونید میل کنید، نوش جونتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *