دسته‌بندی نشده

ترکیب قهوه اسپرسو با لیمو + روش درست کردن

قهوه اسپرسو با لیمو (رومانو)+ روش درست کردن | آرت کافی
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.7]

وقتی شما به یک نوشیدنی لیمویی فکر می کنید، احتمالاً به لیموناد یا آب با لیمو فکر می کنید، نه اسپرسو با لیمو. با این وجود، اسپرسو و لیمو با هم یک ترکیب رویایی با ریشه های ناشناخته و دارای محبوبیت بی حد و مرز در بین قهوه خورها هستند.

میتوانیم حدس بزنیم که به چه چیزی فکر میکنید؛ چه کسی لیمو را به اسپرسو اضافه می کند؟ چه طعمی می تواند داشته باشد؟ برای خرید قهوه اینترنتی چکار کنیم؟ خوب، ما به همه سوالاتی که برای شما پیش آمده در مورد اسپرسو با لیمو پاسخ میدهیم :

ترکیب اسپرسو با لیمو

اما این ترکیب به ظاهر ناسازگار اسپرسو با لیمو، که برای علاقه مندان به قهوه بیشتر با نام اسپرسو رومانو شناخته می شود، یک دستور العمل قهوه با چند روایت متفاوت است. به دلیل نام “رومانو” برخی از مردم بر این باورند که این نوشیدنی بخشی از فرهنگ ایتالیایی است، اما با وجود عنوان ایتالیایی که دارد، هیچ مدرک مشخصی برای تایید کردن آن وجود ندارد.

این نوشیدنی اسپرسو در بسیاری از کشورها تنوع و نام های مختلفی دارد، مانند کافه کانارینو، کافه ال لیمون، اسپرسو با لیمو و اسپرسو رومی.

این نوشیدنی می تواند به خودی خود انتخاب شما از اسپرسو باشد، به طور سنتی یک شات  اسپرسو، به همراه یک تکه لیمو. در حالی که برخی از کافی‌ شاپ‌ها لیمو را با پوست میوه یا آب لیمو جایگزین می‌کنند، ایده همان است، اسپرسو و یک طرف قضیه هم لیمو است. پس هنگام خرید قهوه اسپرسو برای درست کردن اسپرسو با لیمو باید قهوه مناسب اسپرسو را بخرید تا بتوانید بهترین کیفیت را از ترکیب لیمو و قهوه که برای لاغری هم استفاده می شود، بدست بیاورید.

چرا لیمو را به اسپرسو اضافه کنیم؟

مردم در سرتاسر دنیا دلایل مختلفی برای سرو اسپرسو با لیموترش دارند. با این حال، یکی از اصلی ترین استدلال های رایج این است که اسید سیتریک موجود در لیمو، اسیدیته قهوه به خصوص قهوه تلخ را کاهش می دهد.

می توانید چند قطره آب لیمو را از یک قطعه لیمو به نوشیدنی اسپرسو اضافه کنید یا همان کاری را انجام دهید که در ابتدا قصد داشتید،  یعنی پوست لیمو را به لبه فنجان قهوه بمالید و روغن های آن را در قهوه ایتالیایی بچکانید تا آن روغن ها فعال شده و اسیدیته قهوه کاهش یابد. دیگر روایت برای اسپرسو رومانو می گوید که قدمت این نوشیدنی به جنگ جهانی دوم برمی گردد. در آن زمان، ایتالیایی ها با کمبود شکر مواجه بودند و همراه قهوه لیمو سرو میکردند.

ساده ترین روایت قابل قبول در این مورد بر این عقیده است که این دستور العمل و ترکیب لیمو و قهوه به عنوان یک درمان نهایی برای خماری و بی حالی به وجود آمد. خاصیت تندی لیمو همراه با کافئین اسپرسو همان چیزی بود که مردم پس از سپری کردن یک شب به نوشیدن آن برای شروع یک روز خوب نیاز داشتند.

مطلب پیشنهادی :

15 خاصیت قهوه اسپرسو که شاید ندانید؟
قهوه اسپرسو با لیمو (رومانو)+ روش درست کردن |  آرت کافی

آیا اضافه کردن لیمو طعم اسپرسو را بهتر می کند؟

افزودن کمی عصاره لیمو برای بهبود طعم قهوه و رایحه اسپرسو واقعاً به سلیقه شما بستگی دارد. برخی از علاقه مندان به اسپرسو ممکن است با این روش مخالف باشند و اظهار کنند که اسپرسو بهتر است به تنهایی سرو شود.

از سوی دیگر، کسانی که کمتر خوردن اسپرسو را تجربه کرده اند ممکن است ادعا کنند که افزودن لیمو میتواند به تلخی یک شات اسپرسو کمک می کند. در نهایت، تنها یک راه برای شما می ماند که بفهمید آیا واقعاً اضافه کردن لیمو به اسپرسو طعم آن را بهتر می کند یا خیر. شما باید آن را امتحان کنید.

درست کردن اسپرسو رومانا (اسپرسو با لیمو) :

چه اینکه در حال برنامه ریزی برای یک گردش کوتاه در شهر هستید و چه به یک راه چاره  برای خماری و بی حالی خود نیاز دارید یا اینکه فقط می خواهید ببینید طعم یک اسپرسو رومانو چگونه است، مراحل زیر را برای درست کردن اسپرسو رومانو دنبال کنید.

  • اسپرسو خود را دم کنید

اولین قدم در تهیه اسپرسو رومانو، دم کردن یک شات اسپرسو است. از آنجایی که اسپرسو در ایتالیا معمولاً ترکیبی شیرین از دانه‌ها، از جمله دانه قهوه روبوستا است، برای تهیه این نوشیدنی باید از ترکیب قهوه شیرین ‌تری استفاده کنید. شیرینی  خود قهوه زمان اضافه کردن لیمو کمک کننده است، زیرا شما ماده تلخ دیگری را به نوشیدنی تلخ اضافه نمی کنید. در عوض میتوانید، یک دانه قهوه عربیکا کمتر تلخ را امتحان کنید.

  • اضافه کردن شکر به قهوه

اگر شما به طعم قوی اسپرسو عادت دارید، اضافه کردن شکر یا عسل به قهوه ضرورتی ندارد. با این وجود، شما اگر می خواهید قبل از اضافه کردن لیمو، تلخی اسپرسو را با مقداری شکر کاهش دهید، اضافه کردن شکر میتواند توجیه خوبی داشته باشد.

  • لیموی خود را آماده کنید

مهم ترین بخش برای تهیه اسپرسو رومانو واقعا درجه یک، به غیر از تهیه اسپرسو، اضافه کردن لیمو است. در روش تهیه سنتی ایتالیایی، از پوست لیمو استفاده می شود. با این وجود، شما می توانید از لیمو ترش یا قطعه لیموی تازه هم استفاده کنید. لیمو را به هر روشی که قطعه می کنید، کنار اسپرسو سرو کنید. حتی می توانید مثل یک اسپرسو معمولی آب را کنار قهوه سرو کنید.

وقتی آماده نوشیدن این ترکیب خفن هستید، به آرامی لیموی آبدار را دور لبه فنجان اسپرسو بکشید و کمی داخل فنجان قهوه فشار دهید. به این ترتیب، به محض اینکه فنجان اسپرسو را به سمت دهان خود می آورید، اول از همه طعم لذیذ آب لیمو تازه به دهان شما می رسد.

در آخر و پس از انجام این مراحل، می‌توانید طعم آن را بچشید و ببینید که این همه  تعریف پیرامون اسپرسو رومانو به چه دلیل است.

حالشو ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *