دسته‌بندی نشده

آیا کافئین قهوه می تواند بر سلامت جنسی مردان تأثیر بگذارد؟

آیا کافئین قهوه می تواند بر سلامت جنسی مردان تأثیر بگذارد؟ | آرت کافی
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4.5]

کافئین قهوه و سلامت جنسی

آیا کافئین می تواند به شما در اتاق خواب کمک کند؟ به طور خاص، آیا کافئین می تواند به اختلال نعوظ کمک کند؟

یک فنجان قهوه اگر بتواند راه حل آسانی برای اختلال نعوظ باشد، بسیار عالی خواهد بود، اما به این سادگی نیست. کافئین دارای برخی فواید سلامتی است و می تواند خلق و خو و سطح انرژی شما را افزایش دهد. اما این یک درمان برای اختلال نعوظ نیست. به طور معمول وقتی شما برای خرید قهوه آنلاین اقدام می کنید، علاوه بر طعم قهوه تاثیر قهوه برسلامت یکی از مهمترین مواردی است که شما باید مد نظر قرار دهید.

کافئین ماده ای است که به طور طبیعی در چای و قهوه ظاهر می شود. همچنین در نوشیدنی های انرژی زا و بسیاری از نوشابه ها وجود دارد. کافئین سیستم عصبی مرکزی را تحریک می کند و باعث انفجار انرژی و هوشیاری می شود.

آیا قهوه مردان را از نظر جنسی فعال می کند؟

مصرف کردن منظم قهوه باعث افزایش تولید سطح تستوسترون در مردان می شود که میل جنسی را افزایش می دهد و عملکرد و رضایت جنسی را تنظیم می کند. طبق مطالعات مشخص شده که مردانی که به طور منظم قهوه می نوشند نسبت به مردانی که قهوه مصرف نمی کنند سطح تستوسترون مناسب تری دارند. از این رو خرید قهوه اسپرسو می تواند گزینه ی مناسبی برای مصرف در این موارد باشد.

آیا قهوه میتواند برای مردان مبتلا به اختلال نعوظ مفید باشد؟

کافئین رگ های خونی بدن را باز می کند که ممکن است جریان خون را بهبود بخشد. کافئین ممکن است به شل شدن بافت ماهیچه صاف آلت تناسلی نیز کمک کند. از نظر تئوری، این ممکن است به دست آوردن و حفظ نعوظ را آسان ‌تر کند.

یک مطالعه در سال 2015 به بررسی ارتباط بین کافئین و اختلال نعوظ در بیش از 3700 مرد پرداخت. مردانی که روزانه 2 تا 3 فنجان قهوه می‌نوشیدند، نسبت به افرادی که قهوه نمی ‌نوشیدند، کمی کمتر دچار اختلال نعوظ بودند.

با این حال، همان نویسندگان در سال 2017 یک مطالعه بسیار بزرگتر (با بیش از 21000 مرد) انجام دادند. این بار آنها هیچ ارتباطی بین نوشیدن قهوه و اختلال نعوظ  پیدا نکردند. بنابراین، در حالی که قهوه فواید زیادی دارد، درمان اختلال نعوظ  یکی از آنها نیست.

آیا قهوه برای شما مفید است؟

در ارتباط با بررسی کافئین قهوه و سلامت جنسی حتی اگر قهوه مستقیماً بر اختلال نعوظ  تأثیر نگذارد، نوشیدن چند فنجان قهوه در روز ممکن است برای شما مفید باشد. و سلامت کلی شما عامل مهمی در سلامت جنسی و باروری شما است.

قهوه حاوی ویتامین ها و مواد معدنی (مانند ریبوفلاوین، منیزیم) است که به عملکرد بدن کمک می کند. همچنین دارای آنتی اکسیدان هایی است که به محافظت در برابر بیماری هایی مانند سرطان کمک می کند.

مقادیر متوسط ​​قهوه (تا 3 فنجان در روز) حتی ممکن است خطر ابتلا به دیابت و افسردگی را کاهش دهد. که هر دو عامل خطر برای اختلال نعوظ هستند.

قهوه همچنین می تواند سرعت سوخت و ساز (چربی سوزی) شما را افزایش دهد، که ممکن است به کاهش وزن و لاغری کمک کند. اضافه وزن یکی دیگر از عوامل خطر اصلی برای اختلال نعوظ است.

آیا کافئین قهوه می تواند بر سلامت جنسی مردان تأثیر بگذارد؟ | آرت کافی

عوارض قهوه در مردان

چند فنجان قهوه در روز می تواند نتایج مفیدی داشته باشد. اما نوشیدن بیش از حد قهوه ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. برخی از افراد نسبت به سایرین در برابر کافئین حساس تر هستند.

عوارض قهوه در مردان عبارتند از :

اضطراب

سردرد

تپش قلب

احساسات پریشان

ضربان قلب تند یا تند

اختلالات خواب

فشار خون بالا به طور موقت

اگر احساس می کنید عادت قهوه شما باعث مشکلات سلامتی می شود، مصرف کافئین خود را با پزشک خود در میان بگذارید.

آیا قهوه می تواند موجب طولانی تر شدن رابطه ی جنسی شود؟

قهوه می تواند استقامت و طول مدت رابطه جنسی را افزایش دهد. قهوه استقامت را افزایش می دهد و متخصصان زیادی هستند که خوردن قهوه قبل از ورزش را توصیه می کنند. با توجه به این موضوع که بسیاری از زوج ها در رختخواب مشکلاتی را در ارتباط با مدت زمان رابطه جنسی تجربه می کنند، تقریباً این اطمینان وجود دارد که یک فنجان قهوه قبل از ورزش برای تناسب اندام و سایر ورزشها می تواند کمک کننده باشد.

سوالات متداولی که ممکن است برای شما پیش بیاید :

آیا قهوه باعث افزایش تستوسترون می شود؟

در یک مطالعه مصرف قهوه کافئین دار در مردان موجب افزایش یافتن تستوسترون تام و کاهش استرادیول تام و آزاد شد. اما در بین زنان، قهوه بدون کافئین موجب کاهش یافتن تستوسترون تام و تستوسترون آزاد و قهوه بدون کافئین باعث کاهش تستوسترون تام شد. حتی در مصرف کردن قهوه در دوران قاعدگی هم جای تردید وجود دارد.

آیا قهوه بر هورمون های مردانه تأثیر می گذارد؟

اما علیرغم مزایای قهوه، کافئین در تعدادی از پیامدهای ناخوشایند سلامتی نقش دارد که احتمالاً به دلیل تأثیرات اون بر سیستم غدد درون ریز است، اثراتی که ممکن است به اختلال ایجاد کردن در عملکرد تولید مثل و تستوسترون پایین در مردان کمک کننده باشد. اگر رابطه ی بین مصرف قهوه و غده تیروئید برای شما هم جای سوال است میتوانید مقاله مرتبط با آن را در آرت کافی بخوانید.

مصرف چه مقدار قهوه در روز برای مردان بی خطر است؟

برای بزرگسالان سالم،  400 FDA میلی گرم در روز – یعنی حدود چهار یا پنج فنجان قهوه – را به عنوان مقداری ذکر کرده است که به طور کلی با اثرات خطرناک و منفی مرتبط نیست.

آیا قهوه می تواند استروژن را در مردان افزایش دهد؟

در تحقیقات هیچ ارتباطی بین مصرف نوشیدنی های کافئین دار و غلظت آندروژن یا استروژن مشاهده نشد.

نتیجه گیری : در رابطه ی بین کافئین قهوه و سلامت جنسی مردانی که بیشتر قهوه مصرف می کنند ممکن است غلظت SHBG (گلوبولین متصل به هورمون جنسی) بیشتری در گردش خون داشته باشند، اما هیچ ارتباط ثابتی برای نوشیدنی های گازدار یا مصرف کافئین وجود نداشت.

2 دیدگاه در “آیا کافئین قهوه می تواند بر سلامت جنسی مردان تأثیر بگذارد؟

  1. حسین رضا گفت:

    تا حالا به تاثیر قهوه بر تستوسترون و سلامت جنسی فکر نکرده بودم این تلنگر برای من خیلی مفید و به موقع بود.

  2. رضا خانی گفت:

    چرا من قهوه میخورم دچار بی خوابی میشم؟ یعنی خوردن قهوه برای من خوب نیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *